Tarte Flambee

Igår satt jag i köket och tittade på medans tre utbildade kockar stod och gjorde mat till mig! Huur underbart!?
Mattias arbetskollegor från jobbet kom över och gjorde fransk pizza vid namnet "Tarte flambee" tillsammans. Istället för tomatsås i botten på pizzan så blandar man crème fraiche, Philadelphia ost, stekt gul lök, olivolja, salt och peppar. Sen häller man på massssor med ost, lite charkuteri delikatesser, tomater och oregano.  Mums! helt perfekt på en regnig söndag. 
Till efterrätt åt vi kladdkaka med hjortrongrädde till, vilket jag fick stå för.  Inte så pjåkigt det heller måste jag säga! ;-)

Kalle och Mattias:
 
Vad brukar man säga.... ju fler kockar... desto sämre soppa!? Njaa det kan jag inte hålla med om.



Andreas Blom var namnet på denna stiliga herre!

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0