Marocko

 
 
 
 
 
 
 
 


 
 
 
 
 
Här är några favoritbilder från Marocko! En helt underbar resa vi gjorde över jul jag och min familj. Vi fick verkligen chansen till att sova ut, slappa vid poolen, äta gott och se mycket!
Jag förvånades över språket- trodde aldrig att man skulle prata franska där!? och hur pass lite engelska dom kunde. Alla menyer stod på franska, ENDAST. Någon alkohol fanns det inte heller att köpa på varken restauranger eller i små kiosker utan då var man tvungen att leta upp en större matbutik. och marknaden!!! det såg inte ut att vara speciellt mycket när man kom till själva torget. Men stod man där mitt på torget så kunde man vika av och in i små gränder där det fanns huuur mycket som helst och gångarna var huuur långa som helst. Vi gick till och med vilse där inne så en något arg man fick hjälpa oss att hitta ut igen.... Sen ska dom så klart ha pengar så fort dom visar något. Jag kommer aldrig glömma det när vi stod där och klia oss i huvudet och funderade på hur fasiken vi skulle göra. tillslut köpte vi någon liten sak så vi fick växel som vi kunde ge till honom. Men vilket hav av porslin det fanns! det var såå mycket fina tallrikar, fat och skålar i alla möjliga färger och mönster. En liten sköldpadda kunde du också köpa med dig hem. (synd att de är lite väl svårt att frakta en sån med sig hem i flygplanet! haha)
jag älskar att kamelen var med på en selfie med mig också! han fick säga hej till hela min snapchat lista ;-) 

Kommentarer
Postat av: Jossan

Underbar blogg du har + super fina bilder du tagit!
Haft bloggen länge?
Lycka till med din blogg!
Kika gärna in min, Kraaaam<33333

2016-01-12 @ 11:20:25
URL: http://josephineslifee.blogg.se
Postat av: CAMILLAESI

Så mysiga bilder :-)

2016-01-13 @ 20:49:43
URL: http://camillaesi.blogg.se
Postat av: Annsoh

Jätte fina bilder! :)

2016-01-13 @ 23:27:24
URL: http://annsoh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0