Lär er

Står i receptionen på hotellet och beundrar alla gäster som bor, checkar in och checkar ut. En gäst sa till mig i morse "Hej, jag checkade ju ut igår när jag kom så lämnar jag bara in nyckeln när jag ska gå?"
Asså för de första! NEJ du checkar inte ut när du checkar in ditt rum. bara för att du har dragit kortet här så betyder inte det att allt är klart. Jag har bara gjort en reservation på kortet och du har inte fått något kvitto.
För det andra. Sätter du upp något mer på rummet så hamnar det också på reservationen, vilket betyder att du får skriva på kvittot.
För det tredje. Checkar man ut rummet så avaktiverar man nyckeln, så sager du att du vill checka ut: Då kommer du inte in på rummet igen! Så du kan inte checka ut och tro att du kan ha kvar rummet sen. PUNKT SLUT.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0