Åsikter får man ha.

 
Jag måste bara flika in med en liten sak som jag funderat på dom senaste dagarna. Precis som alla andra så har jag läst och blivit tagen av flyktingarna som färdats över havet för att söka skydd. Jag tycker jätte synd om dom, och jag skulle gjort precis samma sak för min familj! jag skulle gjort allt jag kunnat för att rädda dom. den stackars lilla pojken som blev uppspolad på stranden i Turkiet, eller alla dom barn som försvunnit någonstans ute på havet. Det är verkligen jätte hemskt och jag förstår inte hur det kan vara såhär, år 2015. Nu har Sverige planerat att bygga tillfälliga bostäder så dom har någonstans att bo, äta och sova. Vi är också där för att stötta, det är tusentals svenskar som skickat pengar via sms för att hjälpa dom. Vi är ett fint land! MEN! Det vi kanske inte tänkt på är:
 
Sverige har också hemlösa, barn som går till sängs utan att äta, äldre som går utan nödvändiga läkemedel, psykiskt sjuka utan behandling. Familjer som går i ekonomisk konkurs. Jag menar att- vi donerar miljoner till andra länder utan att vi tänkt på dom vi redan har här i sverige som också behöver hjälp! Hur vore det om vi skänkte en slant till alla här också? Är det så, att vi är van vid att se uteliggare sitta där och frysa utan ett hem eller mat för dagen, men så fort det uppstår något "nytt" så är vi gärna där och skänker en slant? 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0