helgens bravader

Här kommer en lång resumé på helgens bravader! första doppet, räkfrossa, morsdag, födelsedag, fiske, och jordgubbstårtor stod på schemat.
 
 
Vid ankomsten på fredagskvällen blev jag bjuden på detta! Kan man bli annat än lycklig!? Åh heaven! Rökta räkor, goda ostar, lufttorkad skinka, rostat bröd, vitlöksdipp....... behöver jag säga mer?
 
 
På lördagsmorgonen tog jag en rask promenad med mamma. :)


Sen tog jag ett dopp i det blå.... ISKALLT i vattnet men vad gjorde det när tempraturen låg på 29 grader den dagen! (Dessutom klådde jag min moster detta år och det kommer jag kunna leva lääänge på! tänk att jag var FÖRST!)
Bildbevis!:
 

Erik gjorde det till historia....



Mina skor hade första parkett vid solnedgången.
 
 


Så blev det tårtkalas hemma hos farmor och farfar! älskar deras söta kaffekoppar med tillhörande kaffefat och assietter.


Jag bevisade för min kusin Ellen att jag fortfarande kan gå på styltor! haha
 
 

Vi gick sent på kvällen genom skogen och ut vid ljusnan till knutnäsudden. Usch, jag var så jäkla rädd hela vägen dit, och hela vägen tillbaks igen! (det är en tät 800meters stig dit) Rätt som det är hör vi något som dundrar i backen (det lät som en hel flock var påväg mot oss!) men den gången var det bara åskan som mullrade. andra gången ser vi (vad som ser ut att vara en björnunge) men ju närmare den kom desto gråare blev den. Kan ni gissa vad det var? En grävling! Och vad jag hört biter dom tills det knakar!! men som tur var sprang han iväg när han fick syn på oss.


på söndagen tog vi en fisketur innan det kom födelsedagsfirare till tilda. Jag gjorde en jordgubbstårta med marsan och choklad i mitten.


Och så fick hon en resa utav mig i födelsedagspresent. Snäll syster va? ;-) De var hon värd!



Och så fick mamma två glas från Carolina Gynning och rosévinet "Perfect Day" i morsdagspresent! Världens bästa mamma! ♥ Så har jag väldens bästa pappa också, vill jag bara tillägga!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0