Every boy smiles big when the new car shows up!


Kalle svängde förbi i sin nya bil idag, och han såg så glad ut så jag var tvungen att ta ett kort! 

Annars då? Jo mitt jobb är väldigt händelserikt just nu. Jag håller allvarligt på att få nå fel på folk! Huuuur tänker människor ibland! Ni ska få höra ett litet exempel, om en "gäst" inte bokat något rum och inte vill bo, men vill äta gratis från kvällens husman för att "hen" är medlem i best western, tror ni vi går med på det då? Neeeeeeeej! Och ett nej är ett nej, och nej! Det är inte mig det är fel på! Punkt.

Dessutom är renoveringen snart klar och vi längtar så! Faktum är att "smyg öppningen" skedde redan ikväll (men allt är långt ifrån klart så vi håller det hemligt än så länge. De nya borden, stolarna, luckorna och framför allt inredningen har inte kommit ännu...)
Jag kan faktiskt tycka att det vore roligare att öppna med ett stort "TAA DAA!!" Och visa gästerna allt när det var riktigt klar.! Alltså att slå upp alla dörrar och verkligen kunna visa att "yes! Vi är klara välkommen in!" Men så blev det ju inte riktigt och det är ju cheferna som bestämmer. Dessutom har våra gäster blivit lite otåliga och det kan jag förstå eftersom vi skulle ha öppnat redan vid midsommarafton... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0