Hyfs

ni som följer restauranghyfs på Facebook kan ibland precis som jag få några goda stunder med skratt! vet att jag har sagt det förut men de är ju bara sååå kul! Ibland kan man ju fundera över hur folk tänker....
för er som inte vet vad jag pratar om så kan jag berätta att det finns en sida på FB som följs av tusentals. där  skriver folk ut roliga citationer som hänt under dagen. exempel: 
(klicka på bilden så blir den stor) 
 
 
 
jag har en egen historia från receptionen!: 
en gäst ringer: hej! Jag skulle vilja boka ett rum hos er inatt. 
(Jag) hej! Det ska vi fixa, vill du boka ett enkelrum, eller kanske ett dubbelrum? Hur många är ni? Enkelrummen ligger på 840 kr och dubbelrummen på 1040kr inklusive frukost. 
-vi är två st och har en dotter på två år så vi kan ta ett enkelrum. 
(Jag) ja fast där står en säng på 90cm så jag skulle rekommendera att ta ett dubbelrum eller ett 3bäddsrum istället. 
-vaa!?? Varför har ni så små sängar!? Då vill jag be dig ställa in en extrasäng i enkelrummet istället! 
(Alltså för det första så heter det ju enkelrum för att det är menat för 1 person, därav en säng. För det andra så hatar jag när folk försöker komma så billigt undan som möjligt men ändå få det  toppklassigt!) 
mitt svar: det kan vi göra men då kostar det 250 kr för extrasängen. (Förstår ni, det blir alltså skittrångt OCH det kostar mer än ett dubbelrum då)
 -vi tar det! (Brukar oftast bli svaret) 
Det värsta är att detta händer dagligen. Men är man så dumsnål så förtjänar man inte bättre ;-)
 
mitt råd: tänk till, inte bara en utan två gånger ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0