Restauranghyfs!

Har ni varit inne på Restauranghyfs.blogg.se någon gång? om inte så gå in och LÄS. haha, alla i restaurangbranschen förstår vad han menar, och ni ut över det får skämmas lite! ;-) skämt åsido. Jag håller med honom till punkt och pricka. dessutom är det roligt att skriva ner sådana saker som faktiskt inträffar under kvällens gång i restaurangen....
 
Faktum är att det hände mig en rolig sak förra veckan.......... Jag citerar:
 
Gäst: "Hej! Jag ser att ni har fullt här ikväll. Vart ligger andra delen utav matsalen?"
Jag: "Hej, jamen visst! Hm......... Andra delen utav matsalen? Vi har ingen annan restaurang."
Gäst" Nej jag förstår att ni inte har två restauranger! men den andra delen utav matsalen? Där jag får plats!!"
Jag:(nästan helt stum, och undrar om han är dum i huvudet) "Öhhh, nej vi har bara en matsal.....Du får slå dig ner där det finns plats eller vänta."
 
 
Eller de små incidenterna som händer på frukosten.
Gäst:" Hej, ursäkta snabb fråga! vad sjutton är detta? konstig omelett?"
Jag: "Nej det kallas äggröra..:"
Gäst: (Kommer inrusandes i köket TROTS att vi har skyltar som säger ENDAST PERSONAL) och nästan skriker "Hallå hallå! finns det någon här???? MJÖLKEN ÄR SLUUUUUT!"
Jag: (tänker bara för mig själv, hur stressad den personen måste vara.....)
 
Eller:
Gäst: Ursäkta mig, men ni borde nog fylla på denna vattenkanna, den är halvtom."
Jag: (tar emot kannan, ler, fyller på och tänker "ja, eller halvfull!")

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0