scared

sådär. då har jag gått på sista passet för helgen (höhö komiskt va, eftersom det är söndag...)
 
mammsi pappsi och systeryster hälsade på innan jag började jobba igår. Fyllde upp frysen med blåbär bullar och älgfärs, hjälpte mig sätta upp tavlor och montera hjul (vänta, ni ska få se så småningom!)

Guuuuuud! jag måste bara få berätta vad som hände igår.... Under helgen har det bott en massa ryttare på hotellet eftersom det varit Open Trot i Bergsåker (V75). Dessa människor är nog de drygaste som finns... fulla 60åringar som vinner på travet... slänger sig över receptionsdisken och tror dom är cool.
Hur som helst så har det gått himla bra, för bra! Alla varnade mig och sa att detta var mördarhelgen, helgen som var värst på heeeela året. Men jag stod här igår och kände mig nöjd. HA! Där fick jag så att jag teg. Brandlarmet gick nämligen på hotellet!!! Ingen utbildning har jag hunnit få, dessutom stod jag här helt ensam med ett fullbelagt hotell.... så vad gör man?
Alla gäster fick panik och sprang ner i lobbyn, på brandskåpet stod det "Sviten brinner" och brandkåren ringer och säger "Ta det lugnt, vi har skickat 3 bilar, vi är påväg." Därefter ringer ambulans och polis för att medela att de också är påväg.
SOM TUUUUR VAR så hälsade Mattias på mig vid detta tillfälle så han sprang upp och såg att killen i sviten sitter och röker. Vaktmästaren kommer strax därefter och ser att det faktiskt inte brinner. PUH. Men ni förstår väl, mitt hjärta hoppade näsan ut ur kroppen kan jag lova. har nog ALDRIG varit så rädd förut. Så när all räddningspersonal kom kunde vi glatt skicka hem dem igen, och alla gäster kunde lugnt gå och lägga sig.

Happy The End skulle man kunna säga ;-)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0