OUSTAU





FÖRRÄTT:





VARMRÄTT:






DESSERT
:






Igår kväll gick vi till den fina restaurangen Oustau. en restaurang som blivit rekomenderad en stjärna av michelin (stavas!?)
Till förrätt valde vi Anklever- vilket vi fick fast i nån form av paté! brödet och paten tillsammans blev en bra kombination, men utan brödet... Blä :)
Till varmrätt tog jag och lars lamm medaljonger, medans John tog någon fisk. underbart gott!
Till dessert så ville jag så gärna ha en sufflé (vilket stod så fint på menyn) men ack nej. och tur var väl det kanske, för den innehöll jordnötter, vilket jag är super alergisk för. Jag frågade lite snällt vilken dessert jag kunde ta istället och han sa "the panncakes!" oh no tänkte jag, men det var helt okej.  Sen kom notan in och allt gick på nästan 300 kr per man. :)
Konstigt nog så har dom nån slags shot efter maten ( det är inte det ända stället som har det, utan alla restauranger vi har varit på har det så) En shot som restaurangen bjuder på. (låter sjukt, jag menar det skulle ju aldrig funka i Sverige...) Tyvärr så var den väääääldigt stark. undrar hur många procent den innehöll :p ! men John och Lars drack så klart upp den. Såklart...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0