grillad kanelbullsbruschett



Jag och syster jobbade på ett bröllop i Lördags :) 120 gäster, en ugn och noll diskmaskiner (!) haha ni kan ju bara föreställa er hur det skulle gå till. Handdisk till tusen plus en massa pajer som skulle värmas... men vi grejjat!
Just nu längtar jag tills min lön, eller ska jag kanske säga att jag längtar tills mina löner ramlar in på mitt konto. I morgon förväntar jag mig en större summa där :) ska bli riktigt roligt att se.

Idag har det bara regnat, regnat och regnat... så vad ska man göra? JO. man kan alltid baka något nytt, vem vet, det kan ju bli gott! Så vi gjorde Grillade kanelbullsbruschetter idag vilket blev en STOR hitt här hemma :)
vilken tur att ni har mig, för här ska ni få receptet så även ni kan njuta av dom.






INGREDIENSER

1 dl mascarponeost
0.5 dl kesella
1 st färsk vaniljstång
1 st lime, skal
2 msk flytande honung
2 st tjocka kanelbullar
2 msk mjukt smör
0.5 l färska jordgubbar
4 msk ljust muskovadosocker

Gör så här

1. Rör ihop mascarponeost, kesella, fröna från urskrapad vaniljstång, rivet limeskal och honung.

2. Dela kanelbullen "längsmed" på mitten så att du får 4 runda skivor.

3. Bred skivorna med smör på bägge sidor, stek eller grilla dem så de får färg.

4. Tvätta, rensa och skiva jordgubbarna.

5. Bred mascarponecrémen på de varma bröden och toppa med skivade jordgubbar och muskovadosocker.



Sådär ja, nu överlever ni alla regniga söndagar ni me :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

OMG! Tro om det var det jag såg på Leila bakar här om dagen...

2010-07-26 @ 01:50:37
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0