födelsedagen

I morgon fyller jag 24 jävla år. Känns inte alls speciellt om jag ska vara ärlig. Det låter rätt gammalt. Förr tyckte jag att 24, då är man vuxen! nu vette tusan. Skjuter nog upp siffran "vuxen" till 27år. Då har jag några år kvar ;-)
 
Jag får ständigt visa leg fortfarande. Så fort jag ställer upp alkohol på bandet i kassan så nästan skriker dom "LEG tack!" eller som i torsdags när vi skulle ut på ett sommarcafé där ett band spelade och man fick betala inträde om man var over 18 år: "varför ger du mig pengar? är du inte typ... 12år?" vid sånna tillfällen blir jag nästan arg å skriker NEEEJ! Jag är 24 jävla år! och betalar glatt för mitt inträde.
 
Där emot igår när jag skulle köpa något så tråkigt som busskort  (vilket kostar ca 670kr för en månad) så säger kassörskan "mäh, varför köper du inte ungdomskort för 90 dagar? de kostar bara 500kr och räcker till den 23 September" så höll jag bara med å sa "smart, de gör jag!" åå sparade 15010kr. Det står dock "barn och ungdom 7-19år" på kortet. Kan bli jobbig böter kanske om någon kontrollant kommer på mig men de kan jag inte tänka mig, ingen tror ju på mig ändå när jag säger att jag är över 18.
 
Antingen har det med mitt utseende att göra, eller min personlighet? kanske båda. Äh, man ska va ung så länge man kan. Visst va de så? :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0