onsdag

Ni vet känslan när man tränat ett tag och äntligen fått till det till en del av vardagen. När man liksom känner att man blir bättre och bättre, orkar mer och kan springa längre... ja då drar jag på mig en dryg förkylning istället.... Först försvann rösten när jag stod och jobbade i receptionen och sen kom febern, hostan, täppt i näsan... ja ni vet! så jäkla drygt. och det verkar hålla i sig. Nu har jag inte tränat på en vecka så jag ligger väl på noll igen. GAH! va jäkla irriterande!!

Jag håller på att fixa lite inför fredag också då Magnus fyller år. än så länge har jag bara åstakommit chokladbollar men jag ser framför mig hur jag även hinner med en tårta, lite havreflarn med choklad emellan... lite cake pops kanske? haha! jag är en riktig tidsoptimist så jag antar att jag bara hinner hälften... Men å andra sidan finns det på ICA också.
De är lite svårt när man jobbar en bit bort, de tar mig 1,5 timme att komma till jobbet, sen jobbar jag 9 timmar och sen ska jag hem vilket också tar 1,5 timme. sen ska man laga mat, äta, duscha eller träna och pofs, så va den dagen slut. :) MEN! inte klagar jag för de, nog hinner jag baka lite (jag är ju ändå för sjuk för att träna än så länge!)

Jag hoppas ni får en fin dag! Nu ska jag jobba vidare i receptionen B-)

Vänner

Jag förstår inte den här grejen med att de ska va så himla svårt att umgås med nya människor. Alltid har man något man gillar gemensamt! Till exempel långa promenader, gymmet, ta en fika, baka, laga mat, shoppa, kika på film, ut på äventyr...
När jag lärde känna nytt folk i Sundsvall så kunde vi göra allt från att upptäcka nya badstränder, färga någons hår, baka cake pops, till att ut å gå med grannens hund eller hitta en cykel i diket som vi använde för att hälsa på någon.
Jag tycker de är roligast när man gör något spontant för man har inga förhoppningar alls och ändå brukar de alltid sluta med att man ligger och skrattar på kvällen åt de man precis gjort.
En gång när jag och Nina precis lärt känna vår vän Martin tog vi en promenad hem till hans lägenhet, ringde hans kompis Filip och frågade vilken dörr vi skulle ringa på, kikade in i hans brevinkast (han var dock inte hemma) och sen ringde vi å fråga varför han hade rosa converse i hallen! Han blev så förvånad att vi kunde veta de så han åkte hem å bjöd oss på kaffe. Sen gick vi in till stan och på vägen hittade en rosa cykel i diket som vi satte oss på alla tre, en på styret, en på sadeln å en trampade. Haha Gud vad vi skrattade! Vi cyklade till ån och köpte glass. Sen kom vi på att vi måsta göra oss av med cykeln så vi la den i ett dike långt bort. Några veckor senare stod samma cykel utanför min port... Vi startade en grupp på Facebook där vi kunde skriva till varandra om vem som plockat upp den igen och ställt den där men de är fortfarande ett mysterium. Istället bestämde vi oss för att boka ett flygplan (eftersom Martin är pilot) och flyga över stan för att se vart cykeln tagit vägen. Istället såg vi att de brann i ett stort lägenhetshus så när vi landade åkte vi dit och kikade.
Asså bara en sån sak!  Jag kan fortsätta berätta hur länge som helst men jag tror ni vet vad jag menar. De krävs inte mycket för att ha roligt!

grillat

I fredags åt vi grillat!<3 mmm... så gott det är!

shit, klockan är redan 10 och jag får sluta jobba om 6 timmar. hm de lät länge.... men de är söndag och det regnar ute så det gör inte så mycket att stå här och jobba då faktiskt. hoppas ni haft en fin helg!

från förra helgens bravader

Tapas<3
Kungsträdgården
att dricka vin till tapasen är ett måste!
fler fina blommor
från hotellrummets ballkong med utsikten över stureplan.
Lite fler bilder från förra helgen har vi här! :)

weekend

I helgen så var vi till la Stockholmia jag och min mamma plus lillasyster. Vi shoppade, kikade in i gamla saluhallen en sista gång eftersom det skulle  flyttas för renovering, åt tapas och drack vin, köpte med oss cider upp till rummet och satt ute på ballkongen mitt emot Sturegallerian och njöt, provade ostron, åt godis i sängen och spelade musik. Super mysigt!

Eftersom jag bytt arbetsplats men jobbar för samma kedja fortfarande så tänkte jag att vi kunde passa på att bo på ett utav min nya chefs hotell. Det heter Kung Carl och ligger otroligt centralt och bra.

Jag ska visa er mina fynd senare. Fler bilder kommer.

Lär er

Står i receptionen på hotellet och beundrar alla gäster som bor, checkar in och checkar ut. En gäst sa till mig i morse "Hej, jag checkade ju ut igår när jag kom så lämnar jag bara in nyckeln när jag ska gå?"
Asså för de första! NEJ du checkar inte ut när du checkar in ditt rum. bara för att du har dragit kortet här så betyder inte det att allt är klart. Jag har bara gjort en reservation på kortet och du har inte fått något kvitto.
För det andra. Sätter du upp något mer på rummet så hamnar det också på reservationen, vilket betyder att du får skriva på kvittot.
För det tredje. Checkar man ut rummet så avaktiverar man nyckeln, så sager du att du vill checka ut: Då kommer du inte in på rummet igen! Så du kan inte checka ut och tro att du kan ha kvar rummet sen. PUNKT SLUT.

Adidas Superstar

Det finns väl inget bättre än nyköpta skor!? Jag hoppas gatorna blir sopade snart och att det torkar upp lite mer så jag kan börja använda dessa godingar!

Tvättade bilen hemma hos pappa här om dagen (läs: pappa tvättade bilen). dom blir ju så extremt skitiga den här årstiden och att ha en svart bil som jag är väl inte de bästa kanske.... ALLT syns!  Dagen efter tog jag bilen till ljusdal för att åka till jobbet och sen hem på kvällen... nu är den lika skitig igen...... SKITVÄDER!
Att gå från jobbet till bussen är kanske 50 meter, och det stänker till och med upp lort på byxbenen. Kan det bara bli riktig vår och tort snart. :)
en annan negativ sak som jag märkt av är att pollensäsongen redan är igång. Jag nyser, nyser och nyser.

Förutom detta så är jag väldigt glad! haha (svårt att tro efter ni läst allt negativt jag hade att säga va :) De är fredag och snart helg. Jag jobbar bara 1 helg denna månad vilket aldrig har hänt förut (tackar än en gång mig själv för att jag vågade byta jobb)

Nu är det frukost här på jobbet, trevlig helg!