Nötter



Provade nutella för första gången i hela mitt liv i söndags! Och yes jag tål det. Såhär glad!!!!!
Jag är ju suuuuperallergisk mot nötter, speciellt jordnötter men även hasselnötter. På en skala från 1-10 där 10 är värst hamnar jordnötter på 10 och hasselnötter på 7. Så ni kan ju tänka er, jag är väldigt allergisk. 
Hur kommer det sig då att jag tål nutella trots att det innehåller hasselnötter? Jo sist jag var upp på sjukhuset och träffade min nya läkare förklarade jag för honom att jag brukar äta nougat och ballerinakakor trots att jag vet att jag egentligen inte borde tåla det. Hans svar var: -"är hasselnötter upphettad en gång så försvinner ämnet man är allergisk mot!" 
Tackar tackar för den nyheten säger jag! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0