Pang sa det!










 PANG sa det! 
Igår kväll skulle vi åka hem till Sundsvall igen, och strax utanför Ljusdal dyker en älg upp fem meter framför bilen och det fanns inte en chans att undvika den. Det sa pang i bilen och i nästa sekund hör jag Mattias säga "towe lever du?!" Då öppnade jag ögonen och såg att hela rutan va trasig, och taket intryckt. Vi hade kört på älgen i 90 km/ i timmen och klarat oss med lindriga skador. Sekunden efter letade jag telefonen för att ringa 112, och hör då ytligare en krasch utanför bilen. I motsatta riktningen skulle en bil stanna för att kolla till oss, och när han saktar in hinner inte bakomvarande bil bromsa och kör istället rakt in i honom. Tre trasiga bilar, en död älg och totalstopp på vägen. Herregud! Var min första tanke. 
Telefonen hade farit iväg och när jag skulle sträcka mig fram så känner jag allt glassplitter sticka in över allt. Mattias hade i både mungipan, inuti munnen och ögonen också. 
Efter vad som kändes som en evighet kom ambulanser poliser och brandbilar till platsen. Jag hade ont i nacken och fick därför ligga med skydd för rygg och nacke (väldigt obekvämt!). 

I ambulansen påväg mot hudik kom jag på en lite ironisk sak. Jag hade älgfärs i bilen. (Kött som pappa å hans jaktlag skjutit på älgjakten förra veckan). En död älg utanför bilen och i ambulansen hade dom älg-nallar! Haha "du måste ju bara ha en sån här towe!" Sa ambulansföraren och skratta. Jaa sa jag! 

Alla lever och mår bra. Ja alla förutom älgen och bilen då så klart... Bilen är på skrot och älgen ligger väl i nån frys snart, -nära dig ;-) 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nu har vi båda krockat Towe ;) Även om du krockade med en älg och jag en bil haha ;)

Svar: haha jaaa :'D lite roligt ändå! haha
ToweMickelsson

2014-10-28 @ 02:44:10
Postat av: Anonym

glömde skriva namn :p

2014-10-28 @ 02:44:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0