saffranskladdis

heeej helg! :-D 
igår bakade jag en saffranskladdkaka (de var ju trots allt kladdkakans dag igår, och jag var ledig!) så gick jag ner med den till personalen på hotellet. Snacka om uppskattat!
det blev en Win-Win situation: jag fick baka och slicka bunken, slippa äta upp den helt själv OCH glada arbetskollegor på det. 
Vill ni ha receptet? HÄR kommer det: 
 
 
Det här behöver du till en form på 22cm:
Saffranskladdkaka
100 gram Smör
200 gram vit blockchoklad
2 msk vaniljsocker
1/2 dl strösocker
1 1/2 dl vetemjöl
1 kryddmått salt
3 ägg
3 msk sirap
1 påse med saffran + lite strösocker
Ströbröd och smör till formen
 
sätt ugnen på 175 grader. smält smöret, hacka upp chokladen i mindre bitar och ha i med smöret. Häll sedan i sirap och äggen. Stöt saffranet tillsammans med lite socker för att få ut smakerna och häll i smörblandningen.
blanda alla torra ingredienser, blanda sedan i smörblandningen.

Häll upp smeten i formen och ställ in i ugnen i ca 15-20 minuter. Kladdkakan ska stå kallt 1 timme innan servering, vill man kan man pudra över lite florsocker,

Servera med grädde eller gräddglass.

 Receptet kommer härifrån

Kommentarer
Postat av: Liza

Men oh, detta har jag aldrig prövat på att baka! :)
Tack snälla för ditt recept, ser sååå himla smarrigt ut!! :)

Ha en fortsatt fin novembersöndag! :)

2014-11-09 @ 16:08:11
URL: http://lizasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0