"det finns inget "V" i reggskyltar.."

 
.... och ända sen Mattias bror Anders nämnde det i fredags så har jag inte kunnat släppa det. Vadå inget "V" på registreringsskyltar!? Det har jag väl sett massor av, tänkte jag.
Det gick till och med så långt att jag var tvungen att skriva till 118800 för att få svar.
"God kväll! Nej, anledningen till att inte V används på registreringsskyltarna är den går att förväxla med U, den är även lik W. Andra bokstäver som man skippat av samma anledning är I, Q, Å, Ä och Ö. Det finns dock V på bilar med ett personlig registreringsskylt. MVH 118800."
Så.... DÄR fick även ni svaret!
 
Hihi, det roliga med detta är ju att man kan fuska i billekar på långa bilsemestrar!!!
Alla får en varsin bokstav som ska finnas med på reggplåten, den som har fått ihop flest på 15 minuter vinner!" Eftersom jag kom på leken får jag välja bokstav, du får V (blink blink!) och jag tar A. HAHA hur kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0