vad är brandbilen för färg, Towe??


Nu undrar ni  varför jag har tandborstar här på bloggen... ellerhur? :P haha jo nämligen för att vi hade svenska idag. På svenskan skulle vi förklara något inför hela klassen, och jag fick tandborstar! det roliga med det hela var att klassen föreställde sig det äckliga när jag skulle förklara. Men vadå, hur skulle ni ha förklarat??
"Den är avlång med plasthårstrån längst ut, finns både för barn och för vuxna, både mjuka och hårda, finns i olika färger/mönster och kostar inte mycket. du gör rent tänderna i munnen med den med hjälp av en stark kräm på."  hm.... haha!  fick i alla fall en glad lärare, ett (vad är brandbilen för färg!?!?) rött ansikte och aplåder! :D 
hahahaha.... min klass min klass....

Nåja, idag har vi börjat med ett papper  vi fick av Karin. "skriv tre meningar om vad som gjort dig glad idag." så när man vissa dagar har sina nedgångar är det meningen att man ska blicka tillbaka och se allt roligt man gjort.
Mina ;
1. När jag vaknade i morse var det ett vitt täcke utanför, och det snöade för fullt.
2. Klasskamraterna är underbara.
3. Mattias med sitt leende (:

Tre meningar varje dag. undrar vad det blir i morgon....??

Kärlek<3

Kommentarer
Postat av: Matilde

Haha, låter som ett roligt inslag i det vanliga skolarbetet! ;)

Rosorna fick jag av några kompisar =)

Hihi, min helg har sett ut på ungefär samma sätt;) kramkram<33

2009-10-19 @ 18:58:39
URL: http://matildees.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0